Hebrew U. Link HUCA - NEWS



 

כרטיס מחולל סיסמאות ( OTP )

שימוש בכרטיס

טיפול בכרטיס חדש אודות הכרטיס

 

 

 






מהו כרטיס OTP ?

כרטיס מחולל סיסמאות מייצר סיסמא חד-פעמית בכל פעם שלוחצים על הלחצן ומציג את הסיסמא על צג הכרטיס.

הכרטיס מבוסס על מערכת סיסמאות דינאמית תלוית אירועים. אלגוריתם ההצפנה מבוסס על שעון פנימי המסונכרן עם שרת הסיסמאות האוניברסיטאי.

פעולת מחולל הסיסמאות נסמכת על הסינכרון בין מחולל הסיסמאות בכרטיס ובשרת הסיסמאות. הסיסמא החד-פעמית בטוחה יותר מסיסמא קבועה (ניתן לגנוב סיסמאות העוברות ברשת בקלות יחסית, אך אין בכך סכנה כשהסיסמא שנגנבה היא חד-פעמית).

הכרטיס יהיה שמיש רק אחרי תהליך שיוך באתר. הכרטיס אישי ואינו ניתן להעברה.

 

 



מי צריך כרטיס?

משתמשי  VPN Client/WebVPN

באמצעות כרטיס OTP ושירותי VPN ניתן לגשת לרשת האוניברסיטה דרך ספק אינטרנט אחר ולקבל את כל השירותים,  כגון מאגרי מידע, שמוגבלים לגישה מתוך רשת האוניברסיטה. לפרטים נוספים: Samba VPN
שימו לב: VPN Client אינו נתמך כרגע על-ידי חיבור מכבלים ומחיבור ממודם Adsl Alcatel Home   עבור משתמשי Windows

מרגע ששייכתם את הכרטיס, סיסמת OTP מחליפה באתרים האוניברסיטאיים של מערכות מידע ממוחשבות (כמו ציונים ותקציבים) את הקוד האישי בן 5 הספרות המופיע בפנקס התשלומים של הסטודנטים או בתלוש המשכורת של הסגל.




רכישת כרטיס


ניתן לרכוש מחולל סיסמאות בחנות הקטנה (02-6584217). את הכרטיס ניתן לרכוש רק בהעברה תקציבית.

ישנם עובדים וסטודנטים המקבלים כרטיסים ממחלקותיהם:
•  עובדי מינהל המטפלים בתקציבים ובכספים ו/או ניגשים לשרתי המינהל. מקבלים כרטיסים ממתאמי המחשוב במחלקותיהם.
• סטודנטים בבית הספר להנדסה ומדעי המחשב מקבלים בהשאלה כרטיס מבית ספרם.




שיוך כרטיס חדש [ https://otp.huji.ac.il/user ]

מהו שיוך?

ניתן יהיה להשתמש בכרטיס רק אחרי תהליך רישום ושיוך. עם תום הליך השיוך תקבלו קוד הפעלה אשר ישמש קידומת קבועה לסיסמת ה- OTP .

 

אתר השיוך

  • הגישה אל המערכת אפשרית רק מהרשת האוניברסיטאית
  • מערכת שיוך הכרטיס מיועדת לתלמידי ועובדי האוניברסיטה בלבד
  • הצטידו בתלוש משכורת (סגל) או בפנקס תשלומים (סטודנטים) על-מנת שתוכלו להיזדהות כיאות במערכת השיוך
  • הצטידו בכתובת e-mail עדכנית ופעילה, על-מנת שתוכלו לקבל אישור מהמערכת
  • הקפידו לרשום ולזכור את קוד ההפעלה - לא תוכלו להפעיל את הכרטיס בלעדיו
  • קוד ההפעלה ניתן גם הוא להחלפה באתר ה OTP

 

מי לא יוכל להשתמש במערכת השיוך העצמי?

מרצים/מדענים אורחים רשמיים, גורמי חוץ בעלי אישור, ועובדי אוניברסיטה חדשים אשר טרם נקלטו במערכת.

  • עיינו במסמך הבא המפרט את הנוהלים הכספיים והאישורים הדרושים לכם: http://ca.huji.ac.il/otp/rights.pdf
  • עליכם (או על המחלקה המארחת) לרכוש כרטיס בסניפי האקדמון.
  • צרו קשר עם אחת משלוחות הרשות למחשוב על-מנת לשייך את הכרטיס: קמפוס אדמונד י. ספרא:6584475, עין כרם: 6757044, הר הצופים: 5883450 או רחובות: 9489283.
  • בבואכם לשלוחה הצטידו באישורים הנדרשים ובתעודת זהות או דרכון.

מרגע ששייכתם את הכרטיס, סיסמת OTP מחליפה באתרים האוניברסיטאיים של מערכות מידע ממוחשבות (כמו ציונים ותקציבים) את הקוד האישי בן 5 הספרות המופיע בפנקס התשלומים של הסטודנטים או בתלוש המשכורת של הסגל.



הוראות הפעלה

שימוש בסיסי

 
למרות ריבוי המקשים בכרטיס רק שנים ישמשו אתכם : ON/OFF ו- Code .

• ON/OFF- לחיצה על מקש ON/OFF מפעילה את הכרטיס. לאחר הפעלתו תופיע הצלמית על צג הכרטיס .

•  Code - בעת לחיצה על הכפתור Code, תופיע סיסמא חד-פעמית על צג הכרטיס .

במידה ולחצתם על מקשים נוספים בכרטיס ובעקבות כך כפתור ה-Code אינו מגיב - כבו את הכרטיס והדליקו אותו מחדש.

2.  הסיסמא

הסיסמא החד-פעמית המופיעה על צג הכרטיס היא רק חלק מסיסמת ה OTP ובעלת תחום ספרות ואותיות (8 במספר) : 0-9 ו - a-f. כאשר תתבקשו לספק סיסמא - ראשית הקלידו את קוד ההפעלה אשר ניתן לכם במהלך שיוך הכרטיס ומייד אחריו (ללא רווחים) את הסיסמא החד-פעמית.  

היעזרו בדוגמה הבאה על-מנת להימנע מטעויות בקריאת הסיסמא :

אפס = 1  =
= 6 =


3.  הבר-קוד

הבר-קוד של הכרטיס מופיע בצידו האחורי של הכרטיס. הבר-קוד הוא מספר הזיהוי של הכרטיס. תידרשו לו בעת שיוך הכרטיס וביטולו ובנושאי תמיכה נוספים. לדוגמה: הבר-קוד בתמונה הוא 20047269 (ללא רווחים).

4.  בעיות עם הסוללה 

כאשר צלמית סוללה מופיעה על צג הכרטיס - כבו את הכרטיס מיידית! אין להשתמש בכרטיס עד להחלפת הסוללה. במידה ולא תפעלו לפי הוראות אלה, ייגרם לכרטיס נזק בלתי הפיך ותיאלצו לרכוש כרטיס חדש.

החלפת סוללה :  הוציאו את הבורג מצדו האחורי של הכרטיס, שילפו את הסוללה והתקינו במקומה חדשה. ניתן לקבל סוללה חדשה באקדמון (מודל CR2025) במסגרת שנת אחריות.

הערה: אם לא הצלחתם לכבות את הכרטיס - הביאו אותו לאקדמון (או לגורם ממנו קיבלתם את הכרטיס) וכרטיסכם יוחלף.



5. ביטול הכרטיס/ביטול שיוך הכרטיס

יש צורך לבטל את הכרטיס או את השיוך שלו למשתמש במקרים הבאים:

•  אם ברצונכם להעביר את הכרטיס באופן קבוע לרשותו של אדם אחר.
•  במידה והכרטיס מקולקל - רישמו את הבר קוד של הכרטיס, בטלו אותו והחזירו אותו
•  במידה ואתם עוזבים את האוניברסיטה וחשבונכם נסגר.
• במידה והכרטיס אבד או נגנב.
• במידה ושכחתם את קוד ההפעלה שלכם.

ניתן לבטל כרטיס באחד ממרכזי התמיכה של הרשות למחשוב (ראה פרטים למטה). יש להגיע אישית מצויידים בתעודה מזהה.

הערה: משתמשים אשר קיבלו את הכרטיס מרשות המיחשוב או ממתאמי מיחשוב מחלקתיים יחזרו אליהם להמשך טיפול.




תמיכה

בעיות חומרה:

אקדמון ציוד או הגורם ממנו קיבלתם את הכרטיס.

 

בעיות אחרות:

סגל - מרכזי התמיכה הכלליים: 02-6585555, 02-5883450

סטודנטים – מרכזי התמיכה הכלליים ובחוות המחשבים

גורמי חוץ :

  • קמפוס אדמונד י. ספרא: 02-6584475
  • הר הצופים: 02-5883450
  • עין כרם: 02-6757044
  • רחובות: 02-9489283

 

 


Last updated: 12/02/2013